۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۸:۲۶

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی گلستان خبرداد

نفوذ هسته سرد سیبری به گلستان و پیش بینی یخبندان و مه صبحگاهی

نفوذ هسته سرد سیبری به گلستان و پیش بینی یخبندان و مه صبحگاهی

گرگان- رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان از ورود سامانه سرد سیبری به استان و بارش برف در مناطق کوهپایه ای خبرداد.

محمود محمدقلی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: سامانه سرد و بارشی از امشب (چهارشنبه) استان را از عرض های شمالی تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

وی افزود: با ورود این هسته سرد از منطقه شمال شرق کشور، توقع داریم که ناپایداری ها از صبح پنج شنبه شدت گرفته و حداکثر فعالیت این سامانه بعدازظهر و شامگاه پنج شنبه خواهد بود.

محمدقلی پور بیان کرد: از پیامدهای این سامانه، کاهش محسوس دما (هشت درجه ای)، بارش پراکنده باران، پدیده مه غلیظ مخصوصاً در نواحی کوهستانی و کوهپایه ای، کاهش حداقلی دما کمتر از صفر درجه در نواحی کوهپایه ای، گسترش ریزش برف در مناطق استان است و بیش از دو سوم استان شاهد سرما خواهد بود.

وی ادامه داد: در مناطق سردسیر و کوهپایه ای و کوهستانی امکان ریزش برف وجود داشته البته برخی از شهرهای کوهپایه ای استان هم شاهد ریزش برف خواهند بود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان بیان کرد: شدت فعالیت این سامانه به تدریج از روز جمعه کاسته شده و با توجه به برودت هوا و مه، لغزندگی جاده ها و اختلال در تردد دور از انتظار نیست.

محمدقلی پور گفت: این سامانه شنبه استان را ترک می کند.

گفتنی است نشست پیش آگاهی و کمیته بحران هواشناسی استان به ریاست نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان و حضور سایر اعضا تشکیل شد.

داداشی در این جلسه گفت: با توجه به کاهش دید افقی و لغزنده شدن جاده ها و اختلال در تردد جاده های کوهستانی مراتب با صدور هشدار زرد به مدیریت بحران و دیگر دستگاه های خدمت رسان و عموم مردم اطلاع رسانی شود و بر آمادگی کارشناسان ستاد و شهرستان ها در امر اطلاع رسانی به هنگام هم تاکید کرد.

کد خبر 5091351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha